kep-sablon-jo

3 nagyszerű ok, miért legyen profi honlapod vállalkozó hölgyként

Nap mint nap tapasztalhatjuk, hogy a jelenlegi időkben mekkora változást élünk meg a technikai újításoknak és a digitális világnak köszönhetően (is). Ebből az következik, hogy Neked, női vállalkozóként is szükséges lépést tartanod ezekkel a változásokkal. Ez persze nem jelenti azt, hogy például a személyes ajánlás kihalt volna. Viszont ma egy (elégedett) ügyfélnek sokkal több lehetősége van arra, hogy a vállalkozásod hírét vigye.

Ám a fogyasztói és vásárlói szokások is átalakulóban vannak. Ez azt is jelenti, hogy sokkal könnyebben és egyszerűen tud bárki információt szerezni az interneten. Emellett rengeteg statisztika áll a rendelkezésünkre az internetfelhasználási szokásokról is.  

Egy biztos: ma már “mindenki” az interneten is keres és tájékozódik, mielőtt vásárolna. Egy honlap a vállalkozásod virtuális kirakata, pontosan ezért kulcsfontosságú!

Azonban ha nincs egy megfelelő honlapod, ami segít abban, hogy eljuss megfelelő mennyiségű érdeklődőhöz, nem lesz elegendő bevételed sem.

Azaz már egyáltalán nem elég az, ha van egy kiváló szolgáltatásod, terméked, mert nem fogsz tudni eljutni az üzeneteddel az érdeklődőidhez és lehetséges vásárlóidhoz, mivel rengeteg szolgáltató van jelen, bármilyen piacot is nézünk.


A honlap, mint “virtuális iroda”

Shama Hyder, a Zen Media digitális marketing és reklámügynökség alapítója a honlapot az irodádhoz hasonlítja, csak éppen egy online formájához. Ugyanis az értékesítés javarészt irodákban,  a virtuális térben pedig a honlapodon történik. Az érdeklődőid a honlapod alapján fogják meghozni a vásárlási döntésüket, azaz hogy megnyomják-e a “Megrendelem!” gombot, vagy sem.

Gondolj csak bele: arról beszéltünk már, hogy mindenki tájékozódik, utána olvas, mielőtt valóban vásárolna egy adott cégtől bármit is. Ez az újfajta vásárlói szokás is az utóbbi években alakult ki. Amíg régebben a tévében, rádióban futó reklámok elégnek bizonyultak ahhoz, hogy befolyásolják az érdeklődőket abban, hogy meghozzák a vásárlási döntésüket, ma már ennek a jelentősége igencsak lecsökkent. Az emberek “hiszékenysége” elmúlt, bizalmatlanabbá váltak.

Ez részben annak is köszönhető, hogy egyre több vállalkozás születik, szinte bármilyen területet nézünk, hatalmas a (túl)kínálat. Ma  hús-vér emberektől akarnak hallani, olvasni visszajelzéseket egy adott termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt a zsebükbe nyúlnak és pénzt adnak ki értük.

 

Miben segít Téged egy igazán jó honlap?

A honlap célja elsősorban információ szolgáltatása az érdeklődőidnek.

Itt is sok vállalkozó elköveti azt a hibát, hogy csak saját magáról ír (nézd, ez vagyok ÉN, ez az ÉN szolgáltatásom, ÉN, ÉN, ÉN…) és figyelmen kívül hagyja azt, hogy mi is érdekli igazán a potenciális vásárlóit, ügyfeleit.

Ezzel nem azt akarom mondani Neked, hogy ne beszélj a szakmai hátteredről, képzettségedről. Sokkal inkább arról van szó, hogy nézz rá a vállalkozásodra, a honlapodra a leendő ügyfeled szemével is, és azokra a dolgokra adj választ, amik az ő fejükben kérdésként merülhetnek fel, miután először hallanak Rólad. Ezen kívül, ha már rendelkezel ügyfelekkel, illetve szereztél érdeklődőket valamelyik közösségi média csatornán, bátran tegyél fel nekik kérdéseket, hogy jobban megismerd őket, a problémáikat, félelmeiket és vágyaikat. Így már tudni fogod, mit kommunikálj a honlapodon.

 

A kiváló honlap 3 kritériuma

Szintén Shama Hyder említi, hogy egy kiváló honlap 3 fő kritériumnak kell, hogy megfeleljen és ellássa ezeket a feladatokat: edukáció, marketing, értékesítés.

Edukáció, azaz oktató, tanító jelleg

Az imént említettem, kulcsfontosságú, hogy a honlap tartalmazzon minél több olyan információt, amit csak egy lehetséges ügyfél tudni akarhat a termékedről, szolgáltatásodról. Azáltal, hogy ilyen információt szolgáltatsz nekik, megismerteted őket a tevékenységeddel, ezáltal bizalom ébred bennük irántad. Elkezdenek szakértőként tekinteni Rád. Ezáltal fel is készíted őket a vásárlásra.

Marketing

A marketing szerepe egy honlapon szintén megkérdőjelezhetetlen. Sokak sajnos ma már hallani sem akarnak a marketing fogalmáról, azonban ez egy szükséges lépcsőfok ahhoz, hogy bele tudd “tenni” az üzenetedet a potenciális vásárlód fejébe. Emellett ösztönözni tudod őket a vásárlásra.

Értékesítés

Ez a feladat is önmagáért beszél, ugyanis a honlapoddal az is a célod, hogy eladd a termékedet, szolgáltatásodat. Tehát a honlapot úgy szükséges megszerkesztened, hogy könnyű legyen az érdeklőid számára eljutni a “Megrendelem!” opcióig. Ugyanis minden ember más és más, ezért a vásárlási döntési szokásaik is eltérőek. Valaki kevesebb információval a birtokában is vásárol, míg mások hosszú ideig mérlegelnek és több ösztönzésre van szükségük.

 

Most már megismertél néhány alapgondolatot arról, miért fontos, hogy mindenképp rendelkezz honlappal női vállalkozóként.

Neked van már honlapod? Esetleg ráférne egy kis „kozmetika”?

Úgy érzed, szükséged van szakértői támogatásra a honlapod felépítéséhez vagy átalakításához?

A legjobb helyen vagy!

Kattints és legyél Te a következő elégedett ügyfelem:

***