kep-sablon-jo

A bűvös eszköz, azaz az eredményes vállalkozásod kulcsa!

Számtalan helyen olvashattad, hallhattad már a bűvös szót vállalkozónőként: marketing. De valóban tisztában vagy vele, miben lehet a vállalkozásod segítségére?

A következő cikkből mindezt megismered!

“A valódi marketing nem egyenlő az eladás művészetével, annál sokkal több, a szükséges cselekedetek tudásának művészete.” –  Philip Kotler, amerikai marketingprofesszor

Mire szolgál a marketing?

A marketing (market: angolul piac) azt jelenti, hogy folyamatosan figyeljük a piaci trendeket, igényeket, majd azokra fejlesztünk terméket/szolgáltatást.

Mi nem a marketing?

Először ezt tegyük rendbe. A marketing nem egyenlő a reklámozással, és az értékesítéssel. Ezek mind-mind külön lépések. Természetesen ezek a folyamatok egymást erősítve, együtt tudnak remekül működni. Tehát amikor a vállalkozásodat szeretnéd “kivinni a piacra”, akkor sokkal inkább gondolj egy rendszerre, mintsem csak egy egyszerű reklámra. Ezzel meg tudod saját magadat is óvni attól a csalódástól, hogy azt hiszed, egy hirdetés mindent megold és helyettesíti a rendszert, ami sok esetben nincs kiépítve. Fontos azt is tudnod, hogy önmagában a közösségi média sem marketing. A közösségi csatornák csak egy részét képzik az online marketing rendszerednek.

És akkor mi a marketing?

A vállalkozásod szíve, vagy ha úgy tetszik, motorja. Igen, lehet, hogy ezt még soha senki nem mondta Neked, viszont megfelelő marketingterv nélkül sok eredményre ne számíts. Amerikából, a vállalkozók „hazájából” származik az a gondolat, hogy mindenki marketinges vállalkozó. Ez egy gondolkodásmód, ami a vállalkozásodat folyamatosan viszi előre és minden vállalkozói döntésedet áthatja. Legyen ez munkatárs-kiválasztás vagy egy honlap fejlesztése.
Egyszerűen ma már nem tudsz megjelenni és hosszútávon sikeres lenni a piacodon, tudatosan felépített marketing nélkül. A marketing abban segít Téged, vállalkozó nőt, hogy a termékedet/szolgáltatásodat el tudd juttatni a potenciális ügyfeleidhez. Ezt pedig úgy tudod megtenni, hogy megtervezed a folyamataidat, végzel piackutatást, megnézed, hogy kik a versenytársaid, és kideríted, egyáltalán van-e igény arra a termékre/szolgáltatásra, amit piacodnak szánsz.

Miért csalódik sok vállalkozó a marketingben?

Mert azt hiszik, hogy egy csodaszer. A következő gondolatot olvasd végig nagyon figyelmesen! A marketing önmagában semmit sem ér. Akkor tudod eredményesen alkalmazni, ha rendszerben gondolkozol és hosszútávon. Másképp nem fog működni! Ne azt várd, hogy máról holnapra meggazdagszol, mert ezt hangoztatják sokan (Te is tudod, hogy nincs ilyen). Szóval azt tudom Neked javasolni, hogy tanulj, fejleszd magad ebben a témában is. Legyél tisztában vele, hogy mire akarod felhasználni a “marketinges gépezetedet”, hogy eredményes és hosszútávú vállalkozást építhess.

Hogyan tudod eredményesen felhasználni a marketinget?

Elsőként muszáj lesz változtatnod a gondolkodásodon, és a hozzáállásodon. Magára az egész vállalkozásodra úgy gondolj, hogy a marketingen múlik az eredményessége és sikere. Gondolj csak bele, ha Te nem törődsz az ügyfeleiddel, akkor más valaki fog. Ha Te nem foglalkozol azzal, hogy kiépíts egy marketing rendszert, hidd el, más kiépíti és ő fogja begyűjteni az ügyfeleket. Neked pedig marad a frusztráció és csalódottság, hogy a vállalkozói élet és a marketing nem neked való. Azonban hidd el, hogy Neked való, ha a szakmai tudásodon kívül ott van a vállalkozói gondolkodásmód és azon belül is a marketinges gondolkodás.

 

Egy kézikönyvet ajánlok figyelmedbe, ami kihagyhatatlan annak érdekében, hogy a gondolkodásmódod, szemléleted megváltozzon a marketinggel kapcsolatban.

Összefoglalva: A marketing az vállalkozásod szíve, enélkül nem leszel hosszútávon eredményes. Ezt fogadd el kérlek, és törekedj arra, hogy ezen a területen is fejleszd saját magadat. Ne keverd össze a reklámot a marketinggel, mert abból csak frusztráció és stressz lesz.

***