marketingseged-conference

Hogyan lehet neked is egyszerűen egy rendezvénymegtöltő online marketing rendszered?

Egy nagy projekt részese lehettem az elmúlt hónapok folyamán, melynek a megvalósítása nem volt egyszerű, de végül sikerült végig vinni az elejétől a végéig.

Az október 20-i Hajvágó Fieszta című fodrászoknak szervezett, szakmai és üzleti rendezvényének szervezésében vettem rész Marsi László fodrászmester-ötletgazda, és Gáspár Katalin marketing szakértővel közösen.

A feladatom, mint online marketing kivitelezőnek a rendezvény webes technikai megvalósítása volt.

Itt, ebben a posztban szeretném neked bemutatni, hogy hogyan lehet megvalósítani „kevés pénzből” egy rendezvény online marketing folyamatait, úgymint a rendezvény weboldalának elkészítésétől kezdve a jegyértékesítésen keresztül a számlázást érintve az automata email kiküldésig. Próbálom mindvégig szem előtt tartani azt, hogy nem biztos, hogy marketing, vagy netán online marketing guru vagy, így próbálok érthetően magyarázni. Ha egyszer Te is szeretnél, akár egy rendezvényednek hasonló önműködő folyamatot, rendszert, akkor íme itt a megoldás.

1. A rendezvény weboldala 

Egyszerű, pár oldalból álló weboldalt készítettem az ingyenes WordPress alap rendszerrel, felhasználva az Elementor nevű szerkesztőt segítségként. A weboldal kinézete az ötletgazda ízlése szerint lett kialakítva. Helyet kaptak az oldalon a következő elemek: információk a rendezvényről, a fellépő szakértők és fodrászmesterek bemutatása, a program leírása, egy ajándék ebook letöltésre űrlap, jegytípusok a vásárlás gombjával, információs térkép a helyszínről, és a kötelező elemek a legalsó menüben. A részvevő fellépők külön oldalakon mutathatták be magukat. Készítettem képernyő képet, amin láthatók az előzőekben felsorolt elemek.

Kattints a képen a teljes weboldalhoz!

2. A weboldalon történő jegyértékesítéshez kapcsolódó rendszerek

A jegyértékesítést a weboldalon a WordPress-hez kapcsolható ingyenes Woocommerce nevű webáruház kiegészítővel oldottam meg. A weboldalon kiválasztott jegy a kosárba kerülve, a szokásos módon a vásárlói adatok megadása után PayPal online fiókkal, vagy bankkártyával illetve átutalással fizetve volt megvásárolható. A rendelésről a vásárló visszaigazoló email kapott a számlával együtt. A számla küldést is automatikusan oldottam meg. A weboldalhoz kötöttem a Billingo nevű online számlázót.
Ez a rendszer körülbelül egy hónapig működött, amikor is Laci kérésére át lett állítva a jegyrendelés folyamata a SalesForm nevű rendszerre, ahol a vásárlók a jegyeket nagyon egyszerűen SimplePay-el, bankkártyával fizethettek ki.

3. A SalesForm

„A SalesForm az a webes szoftver, amivel automatizálni tudod a rendeléseidet és az online marketinged. Mindezt egy egyszerű és gyors felületen.” Az automata számlázást itt is a Billingo online számlázóval oldottam meg.

4. Plusz ügyfélszerzés egyszerű módon

Végül, de nem utolsó sorban szeretném megosztani, hogy hogyan lehet ennek a rendszernek a lehetőségeit még jobban kiaknázni, azaz érdeklődőket, jövőbeni ügyfeleket szerezni. Katival kitaláltuk, hogy aki nem akar, vagy még nem szeretne jegyet venni, az se „távozzon üres kézzel”. Elhelyeztünk az oldalon feliratkozó űrlapokat, amiken ha az érdeklődő megadta a nevét és email címét, megkapta emailben ajándékként a Laci „7 bevétel növelő trükk” című ebook-ját.
Őszintén bevallom ezzel egy volt a célunk! Új ügyfeleket szerezni! Az érdeklődők által megadott email címekre később ajánlatokat küldhetünk.

5. Összegzés

A rendezvényhez elkészített rendszerem mindvégig tökéletesen működött, ellátta a feladatát, információt nyújtott és értékesítette a jegyeket. A jegyértékesítést még online hirdetésekkel támogattuk, amelyeket a Facebook-on indítottam és menedzseltem.  A rendszer és a folyamatok bemutatására videós anyagot is fogok készíteni a következőkben.

Nos, gondolkozol ilyen rendszerekben? Szeretnél hasonlót? Ne feledd, a MarketingSegéd a Te megvalósítód és kiviteleződ!

Comments are closed.