kep-sablon-jo

Így ismerd meg még jobban a honlapod látogatóit – ingyenesen!

Te ismered a következő gondolatot? – Csak azt lehet javítani, amit mérni tudunk.

A mai felgyorsult világunkban elképesztően fontos a hatékonyság az online térben is. Egyszerűen kulcskérdéssé vált az, hogy folyamatosan lássuk, milyen irányba haladunk a vállalkozásunkkal. Ezt pedig a mérőszámok és adatok adják meg.

Nézzük meg, mi nyújt Neked, vállalkozó nőnek valódi segítséget!

Hogyan tudsz hatékonyabban dolgozni az online világ segítségével?

Legyünk őszintén egymás között. Ahhoz, hogy el tudd érni a céljaidat a vállalkozásoddal, hatékony munkára van szükség. Ez az alapja annak, hogy valóban elkezdhess növekedni, ezáltal még több időt megtakarítani a legfontosabb feladataidra és persze a saját életedre.

Az egyik kulcsfontosságú terület, amit mindenképpen szükséges figyelemmel kísérned, nem más, mint a marketing. A marketing legfőbb feladata az, hogy futószalagon szállítsa a vállalkozásod számára az érdeklődőket és az ügyfeleket. Lehetőleg automatikusan, az online világ segítségével.
Itt nyer értelmet a cikk első mondata: tehát ahhoz, hogy a céged eredményeit tudd javítani, fejleszteni, szükséges mérned, hogy mennyire hatékony a marketinged.

Az online világban ma már rengeteg eszköz áll a rendelkezésedre, hogy adatokhoz juss a marketinged eredményességével kapcsolatban. Ehhez persze tudnod szükséges, hogy milyen adatra van szükséged és hogyan jutsz hozzájuk.

Az első számú segítség ebben a Google Analytics.

Mi a Google Analytics?

A Google Analytics a Google egy ingyenes eszköze vállalkozóknak, amivel a különféle adatokat nyerhetünk ki a honlapra látogatóinkról. A legegyszerűbben megfogalmazva olyan, mint egy ingyenes egy adatgyűjtő szolgáltatás, amivel különböző, hasznos adatokhoz juthatunk hozzá azokról az emberekről, akik a honlapunkon jártak. Mindezt ingyenesen.

Mire figyelj a Google Analytics-szel kapcsolatban?

Rengeteg hasznos információhoz juthatsz hozzá, amivel még pontosabb képet kapsz arról, hogy az online világban mennyire vagy eredményes vállalkozásoddal. Viszont még mielőtt rátérnénk, hogy miket is tudunk mérni, két elképesztően fontos dolgot szeretnék megemlíteni.

Az első: Ahhoz, hogy adatokat tudj, mérni szükséged van egy fiókra és egy kódra, aminek benne szükséges lenni a honlapodban.

FIGYELEM: Még mielőtt adatokat mérsz, szükséges rendben lennie az adatkezelési tájékoztatódnak. (Ha ez még nincs rendben, akkor kérlek keress fel egy szakembert, aki tud Neked segíteni ebben.)

A második: Ahogy fentebb is említettem, rengeteg adatot tudsz mérni, viszont nem biztos, hogy mindre szükséged van. Éppen ezért le szükséges fektetned azt, hogy mik a legfontosabb adatok, tényezők, amikkel tudod fejleszteni a vállalkozásod marketingjét.

Most pedig nézzük meg, hogy mit is tudsz pontosan mérni.

Milyen információkhoz jutsz hozzá?

 A következőket tudod mérni:

  • Korosztály: hány évesek járnak a weboldaladon
  • Földrajzi hely: honnan látogatják a honlapodat (ország, város)
  • Mennyi időt töltenek a honlapodon és a különböző aloldalakon
  • Napi látogatószámot, és azokból mennyi a visszatérő ember, és hány új látogatód van naponta, hetente, havonta
  • Melyik oldalakat látogatták a legtöbben – például melyik blogcikket nézték meg a legtöbben
  • Ha webshopod van, akkor meg tudod nézni, hogy melyik termékeket, vagy termékcsoportokat nézik a legtöbben
  • Ha online hirdetést futtatsz, látod, hogy honnan, melyik hirdetésből érkeznek az emberek. Így megtudod azt, hogy mennyire hatékonyak a hirdetéseid.
  • Végül pedig, ha kampányolsz, terméket vezetsz be a piacra, akkor azt is látod, mennyien érdeklődnek és kattintanak az oldaladra.

Ezenkívül természetesen még rengeteg mást is tudsz mérni. Úgy gondolom, hogy elsőre ezek a legfontosabb adatok.

Ha ezeket elkezded figyelni, mérni, azután javítani, akkor óriási léptekkel haladsz előre a vállalkozásoddal. Hiszen pontosan tudni fogod, hogy min szükséges változtatnod. Így rengeteg időt, frusztrációt tudsz magadnak megtakarítani.

Mit tegyél, ha még nem rendelkezel Google Analytics fiókkal, viszont szeretnéd mérni az eredményeidet?

Készítettem egy ingyenes, rövid, gyakorlati videót arról, hogyan hozd létre a fiókodat, kezd el mérni és javítani a marketing eredményeidet az online világban!

Nézd meg a videót!

***