kep-sablon-jo

Így válassz megfelelő weboldal készítő szakembert!

Valljuk be, a holnapod a vállalkozásod egyik kulcseleme. Ha a weboldalad nem tölti be a megfelelő funkcióját az online térben, akkor teljesen mindegy, hogy van-e egyáltalán. Igen, ez elsőre keménynek hangzik, viszont a cikk végére megérted, hogy miért írom ezt Neked.

Ebben a cikkben segítséget kapsz azzal kapcsolatban, hogyan válassz vállalkozó nőként weboldal készítő szakembert és mire szükséges mindenképpen odafigyelned.

Fontos: Alapvetően egy weboldal készítőnek is szükséges marketing tudással rendelkeznie ahhoz, hogy a vállalkozásod számára a legmegfelelőbb weboldalt fel tudja építeni.

Először is tegyük rendbe azt, hogy…

Mi egy weboldal célja?

Nem, nem az, amire gondolsz. Rengetegszer hallom azt, hogy azért kell weboldal, hogy az legyen a „digitális névjegykártyád”. Vagy hogy az érdeklődő több információt találjon rólad, vagy a vállalkozásodról.

Őszinte leszek hozzád: A fentiek közül egyik sem a honlapod IGAZI célja.

Egy weboldalnak az a célja, hogy eladjon. Azaz pénzt termeljen a vállalkozásod számára.

Ha nem tudsz folyamatosan bevételt termelni a weboldaladdal, akkor az bizony probléma.

Az értékesítés azt jelenti, hogy értéket teremtesz a célpiacod számára azzal a termékkel, szolgáltatással, amit kínálsz. Ez egy pozitív dolog, mivel az emberek életére tudsz hatással lenni.

Van weboldalad, de nem tudsz vele értékesíteni?

Jelen vagy már online, van is egy hiperszuper weboldalad, de nem tudsz vele eladni, azaz nem hoz folyamatosan bevételt a vállalkozásod számára?

Igyekszek neked pár támpontot adni, hogy ez vajon miért lehet:

  • A weboldalad nem a célcsoportodnak szól
  • Maga a weboldal felépítése nem megfelelő
  • Nem hatásos a marketingkommunikációd
  • Rossz minőségű képek vannak rajta
  • Nem olvasható mobilon, tableten, azaz nem reszponzív

Most pedig nézzük meg pár gondolat erejéig ezeket a különböző pontokat.

A weboldalad nem a célcsoportodnak szól

 A tapasztalataim szerint ez az első számú oka annak, ha egy weboldal nem termel folyamatosan bevételt.

Miért?

Gondolj bele, ha át szeretnél adni egy üzenetet egy közönségnek, de ha rossz közönség felé kommunikálsz, akkor ők nem fogják érteni, hogy:

  • Te miről beszélsz
  • őket miben segíti az, amit Te nekik kínálsz.

Szóval gondold végig:

  • Valóban jól ismered a célközönségedet?
  • Valóban tudod azt, hogy mik a problémáik, mire vágynak?

Amint ezeket letisztáztad, utána tudsz hozzájuk úgy kommunikálni, hogy ők megértsék azt.

Nem megfelelő a weboldalad felépítése

Mit jelent ez pontosan?

Képzeld el: Amikor egy teljesen idegen látogató kerül a weboldaladra, és 7-10 másodperc alatt nem érti meg, hogy:

  • a Te vállalkozásod kinek szól
  • mi az a fő előny, amit neki nyújt a terméked, szolgáltatásod
  • konkrétan mit kínálsz neki

…akkor bizony őt elveszíted. Kilép az oldaladról és repül egyenesen…a konkurenciád karjaiba.

A weboldaladnak úgy szükséges felépülnie, hogy mielőtt az adott látogató lejjebb görgetne rajta, megértse azt, hogy:

  • Neki szól az adott weboldal? – Ki a célcsoportod?
  • Milyen előnyt tudsz neki biztosítani azzal, amit értékesítesz?
  • Konkréten mit adsz neki? – terméket, coachingot, workshopokat, online kurzusokat, tanácsadást?

Törekedj arra, hogy minél egyértelműbb legyen a felépítése, így egy idegen látogatóból is hamar tudsz csinálni érdeklődőt, aki nagy eséllyel fog tőled vásárolni.

Nem megfelelő a marketingkommunikációd

Legyünk őszinték. Ha a kommunikációd nem egyértelmű, nem hatásos, nem vált ki azonnali reakciót, akkor azzal hosszútávon nem leszel eredményes. Ez igaz egy weboldal esetében is.

Ahhoz, hogy hatásos legyen az online térben, amit mondasz: a megfelelő embereknek, a megfelelő marketingkommunikációt szükséges összeállítanod.

Szóval gondolkodj el azon, hogy az az üzenet, ami a weboldaladon szerepel, mennyire hatékony, és mennyire vált ki azonnali válaszreakciót az oda látogatóból.

Rossz minőségű képek a weboldaladon

Miért gond ez? Ha rossz, gagyi (bocs) képeket használsz a weboldaladon, azzal azt mutatod kifelé, hogy a vállalkozásod is ilyen minőséget képvisel.

Kérlek figyelj oda arra, hogy a weboldaladon olyan minőségű képek legyenek, amik azt az érzést sugallják, hogy a Te vállalkozásod megbízható. Emellett magas minőséget képvisel.

Nem mobilra optimalizált weboldal

 Ez ismét gyakori, de annál nagyobb szarvashiba. Ma már az emberek több mint 70%-a mobilon internetezik, tehát ott nézik a weboldalakat is.

Ha a Te weboldalad nem optimalizált mobilra, szétesik, szétcsúszik, az nagyban rontja az élményt, és a látogató azonnal elmegy onnan.

Nézd meg most, hogy a Te weboldalad hogyan néz ki mobilon, és mit szükséges rajta változtatni, ha nem vagy megelégedve a látottakkal.

Így válaszd ki a megfelelő honlapkészítőt

 Végül pedig itt egy összefoglaló a számodra, hogyan válassz weboldal készítő szakembert a vállalkozásod számára.

Ezek a legfontosabb kritériumok, ami alapján válassz, ahhoz, hogy valódi eredményeket tudj elérni az online világban a weboldalad segítségével.

Milyen honlap készítő szakembert keress?

  • Legyen marketingismerete, amit alkalmaz a gyakorlatban
  • Érti, hogy mi egy weboldal célja
  • Legyen őszinte veled, mondja el a véleményét
  • Meg akarja ismerni minél részletesebben a Te célközönségedet
  • A célközönségedhez alakítja a weboldaladat

Összegezve ezen szempontok alapján válaszd ki azt az embert, aki elkészíti vagy átalakítja számodra a vállalkozásod weboldalát.

Amennyiben úgy érzed, hogy a saját weboldalad nem úgy működik, ahogy szeretnéd, vagy éppen megújítanád a weboldaladat:

Egy kattintás és jelentkezz az ingyenes 30 perces marketingmegoldó tanácsadásra, ahol garantáltan olyan javaslatokat kapsz, amivel szárnyra kel a vállalkozásod az online világban!

Ide kattintva foglald le az időpontodat még ma!

***