kep-sablon-jo

Marketing terv, avagy nélküle a vállalkozásod csak félkarú óriás? (+bónusz ellenőrző lista!)

Tudom, hogy számodra, női vállalkozóként a marketing terv megfoghatatlan, misztikus ködként jelenik meg vállalkozói életedben. Lehet, hogy már többször megpróbálkoztál azzal, hogy összerakj egy marketing tervet, viszont valahogy mégsem az elképzeléseidnek megfelelően alakult a végeredmény.

Ebben a cikkemben abban szeretnélek segíteni, hogy megértsd, miért elképesztően fontos Neked is marketing tervvel rendelkezned.

Méghozzá azért, hogy:

  • olyan vállalkozásod legyen, ami amellett, hogy mások életét jobbá teszi
  • bevételt termel és növekszik.

Mi nem a marketing terv?

Tisztázzuk először is a legfontosabbat. Az nem marketing terv, amikor meggondolatlanul, ad hoc módon csinálunk valamit a vállalkozásunkban. Azért írom így, hogy valamit csinálunk, mert sok esetben, ha nincs egy tervünk, akkor mi sem tudjuk igazán, hogy mit is csinálunk. Szóval, ha össze-vissza tevékenykedünk, az egy darabig elvisz. De rengeteg frusztrációt, problémát fog okozni, pluszban temérdek időt is beleteszünk és sok haszna nem igazán lesz. Tudatos, megtervezett marketing terv nélkül a 2020-as években már nem lehet elérni vállalkozóként tartós eredményt és sikert.

Mi a marketing terv fő célja?

A marketing terv fő célja, hogy abban segítsen, hogy a célpiacunkat el tudjuk érni (azokat az embereket, akiket a legszívesebben szolgálunk ki, akiknek valóban hasznos a termékünk, szolgáltatásunk) az üzenetünkkel. Ezek után pedig tudjunk a piacunknak olyat adni, amivel segítjük őket, mi pedig bevételt tudunk a cégünk számára termelni. (A marketing igazából nagyon egyszerű, csak sokszor mi tesszük bonyolulttá.)

Célja továbbá az is, hogy segítse az értékesítési tevékenységeket. Ami azt jelenti, hogy meg tudjuk tervezni azt, hogy mikor, mit, hol fogunk a célpiacunk számára értékesíteni. Ha van egy célod, amit el akarsz érni, szükséges hozzá tervet készíteni, a marketing területén is. Ez a terv tulajdonképpen leírja, miután mi fog következni. Milyen csatornán fogsz kommunikálni, mit fogsz kommunikálni, hogyan lesz abból Neked, a vállalkozásodnak bevétele.

Mihez is készíts pontosan marketing tervet?

A válasz igen egyszerű: minden marketing tevékenységedhez! Ugyanis, ha nem tudod mi a célod, akkor nem is fogod elérni. Ha pedig azt sem tudod, mit akarsz, akkor egyszerűen nem is tudsz hozzárendelni egy tervet.

Első lépésben mindenképpen legyen egy célod, amit el akarsz érni a marketing segítségével.

Ez a cél lehet:

  • közösségépítés valamelyik közösségi média csatornán,
  • bevételi cél,
  • új termék, szolgáltatás bevezetése.

A lényeg, hogy legyen egy konkrét, mérhető cél, amit el akarsz érni. Ekkor fogsz tudni tervet készíteni hozzá. A marketing terv pedig biztosítja azt, hogy el is tudd érni a célt, vagyis megtedd az első lépéseket a célod felé.

 

Ellenőrző lista: Hogyan készítsd el a marketing tervedet 5 lépésben?

  1. Tudd, hogy konkrétan mit szeretnél elérni: mi a célod, mihez szeretnéd felhasználni az online marketing erejét.
  2. Nézd meg azt, hogy most hol állsz, objektívan. Mi működik nálad jól? Mi működik kevésbé jól? Hogyan jutott a céged eddig bevételhez? Hogyan képzeled el ezt a jövőben?
  3. Vedd sorba azt, hogy milyen erőforrásokat igényel a célod. Mennyi időt, mennyi pénzt, hol és hányszor szükséges posztolnod, milyen hirdetéseket indítasz és így tovább.
  4. Tervezed meg azt, hogy mikor, hol, mit fogsz értékesíteni. Ha nem értékesítesz, a marketing mit sem ér.
  5. Vizsgáld meg: hol hibáztál a célodhoz vezető utad során, jegyzeteld ki, és legközelebb más, újabb hibákat kövess el. J

Teljesen mindegy, hogy női vállalkozóként milyen területen szolgálod ki az embereket. Ha nincs marketing terved, ha nincsenek megtervezve a vállalkozásod folyamatai, akkor a vállalkozásod sem tud hosszútávon stabil lábakon állni. Előfordulhat, hogy van valamennyi bevételed, amivel nem vagy elégedett, és csak a frusztrációd, a problémáid nőnek, miközben egyre kevesebb időd jut mindenre. Határozd el magad, hogy változtatsz ezen, más leszel a piacodon, és ezentúl tervezni fogsz!

Tedd a marketing tervet a barátoddá!

 

Az online világban is szeretnél másokat támogatni vállalkozásoddal?

Úgy érzed, szükséged van szakértői segítségre a honlapod felépítéséhez vagy átalakításához?

Így lesznek a honlapod, webáruházad legfontosabb feladatai biztos kezekben:

***