kep-sablon-jo

Minden ezen áll (vagy bukik) – még a honlapod is

Életre keltetted a vállalkozásodat, esetleg most tervezed a nagy indulást? Az interneten is megfelelően jelen szeretnél lenni? Ez nagyszerű!

Ismerd meg a következő cikkből, mi az az egy titkos elem, ami óriási hatással van a honlapod és egyben az egész vállalkozásod tartós sikerére!

 

Enélkül csak „háromlábú szék” a honlapod

Egy kiváló honlap több feladatot is ellát. Azon túl, hogy „jó ránézni” és hasznos információkat találni rajta, még egy dologról tudnod szükséges – akár már van honlapod, akár még nincs.

Mégpedig arról, hogy tudd, kihez akarsz szólni. Ez lehet túl egyszerűen hangzik, viszont hidd el: a lehető legkevesebb női vállalkozó szán a következő két kérdés megválaszolására elegendő időt.

  • Kik azok az embereknek, akiket szívesen szolgálsz, támogatsz vállalkozásod termékeivel, szolgáltatásaival?
  • Összegezve: ki számodra az ideális célpiac?

Ne feledd: a célpiacod meghatározása az egyik legfontosabb elem a vállalkozásod számára! Mivel csak akkor tudsz tartósan sikeressé válni az online világban, ha tisztában vagy azzal, kiket szeretnél megszólítani. Ugyanis ezek az emberek csak egy esetben figyelnek fel rád, a vállalkozásodra. Mégpedig, ha azt érzik: amit Te kínálsz, az tényleg hasznos számukra és valóban nekik szól!

 

Kezdd az alapoktól!

A tapasztalataim szerint ma Magyarországon rengeteg vállalkozás sajnos nincs tisztában azzal, hogy ki is az ő célpiaca. Úgy gondolják, hogy az, amit adnak, mindenkinek jó, és hasznos. Pontosan emiatt azonban csak szenvednek és folyamatos frusztrációt élnek meg vállalkozóként. Mivel az üzenetük soha nem éri el azokat az embereket, akiknek szánják a termékeiket, szolgáltatásaikat. Te kerüld el ezt a hibát! Ahhoz, hogy a vállalkozásod hatékonyan tudjon működni, szükséges az alapoktól kezdened. Biztosan Te is ismered a következő mondást: Aki mindenkinek értékesít, igazából senkinek sem értékesít!

Gondolj csak bele, ha egy embernek pajzsmirigy problémái vannak, akkor kihez fog elmenni: egy általános orvoshoz, vagy egy pajzsmirigy specialistához? Igen, egyértelmű, hogy a specialistát választja. Pontosan azért, mert megérti és felismeri, hogy az problémájának megoldásában a specialista tudja őt a lehető leginkább támogatni.

 

A legveszélyesebb mondat, amit csak mondhatsz

Lehet, hogy a női vállalkozók azon csoportjába tartozol, akik már hallottak a célpiac meghatározásának jelentőségéről. Lehet hogy tanultad is és össze is gyűjtötted, hogy a Te célpiacod például a 40-50 év közötti nők, akik túlsúllyal küzdenek.

Ha azt mondod „én ezt már mind tudom”, az csak az érem egyik oldala. A kérdés, hogy valóban figyelembe veszed mindezt a honlapod felépítésénél és szövegezésénél!

Azért is fontos tudnod a lehető legrészletesebben, ki a Te célpiacod, mert már ezzel is ki tudsz tűnni az óriási internetes zajból. Ha pedig más vagy, mint a “többiek”, az ideális vevőjelöltjeid első számú választásává lépsz elő. Csak Tőled akarnak majd vásárolni és hozzád visszatérni! Milyen lenne, ha a Te vállalkozásod is így működne?

A célpiaccal kapcsolatban azt is érdemes tudnod, hogy léteznek “kemény” információk, amik többek közt lehetnek az életkora, lakhelye, stb. Ezek a számszerű adatok, tények.

Emellett sokkal fontosabbak a “puha” információk, például mi jár a fejében, mi a legnagyobb félelme, vágya, problémája – a Te területeden.

 

Most hogyan tovább?

  • Határozd meg pontosan, hogy ki a Te célpiacod! (Tipp: ha ezzel még nem vagy meg, akkor érdemes úgy kezdened, hogy ki az, akivel soha nem akarsz együtt dolgozni. Ezután sokkal könnyebben jön az, hogy kit szeretnél vevőként, ügyfélként kiszolgálni.)
  • Amint ezzel elkészültél, nézd meg azt, hogy hol tudod őket elérni. (Hol vannak jelen online, milyen közösségi médiát szeretnek és használnak folyamatosan?)

Sikeres és eredményes célpiac meghatározást kívánok Neked!

 

Úgy érzed, hogy egy profi honlappal még több elégedett ügyfelet tudnál elérni és kiszolgálni?

Pont most vagy a lehető legjobbkor a legmegfelelőbb helyen! A Te szaktudásod is megérdemli, hogy online megfelelő módon képviseljen!

Akár új honlapot szeretnél, vagy a meglévő weboldaladat átalakítani, kérj profi támogatást itt:

***