kep-sablon-jo

Térkép a vállalkozásod számára

Te mit tudsz megtenni annak érdekében, hogy egy jól működő, online rendszerbe tereld a vállalkozásodat és az online marketing folyamataidat – még ha nem tartod magad stratégiai gondolkodónak?

Online marketing stratégia. Ebben a kifejezésben lakozik egy szó, amit a női vállalkozók 95%-a nem szívesen hall, esetleg fogalma sincs róla igazán, hogy mit is jelent.

Mi is ez a “bűvös” szó? Nem más, mint a stratégia.

Persze ez a helyzet nem jó, vagy rossz, viszont érdemes tisztán látnod, hogy rengeteg vállalkozás, webshop tervezetlenül, bármiféle stratégia nélkül létezik. (A működik talán egy kicsit erős kifejezés lenne, ugyanis stratégia nélkül a folyamatos tűzoltás, kapkodás, és számlától számláig való túlélés garantált.)

Miután elolvastad a cikket, ígérem, hogy más szemmel fogsz az online marketing stratégiára tekinteni és sokkal közelebb kerülsz ehhez a témához.

 

Mit jelent maga az online marketing stratégia?

Egy szóban: gondolkodást. Nézd csak meg: Mielőtt a családdal, barátokkal nyaralni indulsz, Te is leülsz és átgondolod, megtervezed az utazást. Pontosan azért, hogy a lehető legtöbbet kihozhasd belőle és a legjobb élményekkel gazdagodj.

Másik kiváló példaként vehetjük a legkiválóbb sportolókat, csapatokat. Ők is először felállítanak egy stratégiát, azaz gondolkodnak, terveznek és utána megvalósítanak. Vagy akár gondolj a legnagyobb vezetőkre, akik a harcmezőkön diadalmaskodtak. Ugye ők sem úgy csinálták, hogy “majd lesz valahogy”…

Az online marketing stratégiára visszakanyarodva, ez pont azt jelenti, hogy végig gondoljuk az egész online megjelenésünket, lehetőleg még mielőtt bármibe is belekezdenénk. Emellett folyamatosan finomítjuk azt, ahogyan a termékeinket, szolgáltatásainkat a piacunk számára megmutatjuk – az ő igényeikre szabva.

 

Hogyan fogj hozzá?

Ahhoz, hogy el tudj indulni a tervezés útján, fontos látnod, hogy milyen lépések mentén haladj. Te is biztosan hallottad már: a legegyszerűbb dolgok a legnagyszerűbbek.
Az online marketing stratégiát persze lehetséges a végtelenségig bonyolítani. (Sajnos rengeteg tanácsadó azt hangsúlyozza, hogy “még ezt is csináld meg, még azt is, lehetőleg egyszerre, mert ez hoz eredményt”.  Ennek a végeredménye csak további frusztráció a női vállalkozók részéről.)

A kulcs abban rejlik, hogy megismerkedsz és foglalkozol a témával. Hagyj időt magadnak, és lépésről lépésre tervezd meg és rakd össze a saját térképedet.

Kezdd a következő elemekkel a tervezést és gondolkodást. Ne feledd: csak egyszerűen!

 

Az 5 fő online marketing stratégia elem

Ez az 5 alaplépés szükséges ahhoz, hogy a vállalkozásod az online világban is stabil lábakon állhasson.

  1. Határozd meg a vállalkozói céljaidat
  2. Határozd meg a célcsoportodat
  3. Tudd, hogy őket hol éred el
  4. Tudd, hogy a célpiacodnak milyen problémáját tudod megoldani
  5. Alakítsd ki a megfelelő kommunikációt hozzá

 

Nézzük meg részletesen, melyik pont miből is áll össze.

 

Célok és online marketing stratégia

Mire szolgálnak a vállalkozói célok? Egy iránytűt adnak, hogy tudd, merre haladsz. Ha pedig nem tudod, merre haladsz, akkor hova fogsz kilyukadni? A semmi földjére. Szerintem Te sem azért vállalkozol, hogy a remény vezessen Téged. Tudnod szükséges, hogy merre mész, mik a céljaid, illetve milyen célokat szeretnél megvalósítani a vállalkozásoddal.

A legfontosabb elem

Innen indul ki minden. Ez nem más, mint a célcsoportod meghatározása, a lehető legpontosabban. Erről a témáról már biztos, hogy Te is rengeteget hallottál. Viszont hidd el, ha ez nincs rendben, akkor a vállalkozásod nem fog egyről a kettőre jutni. Ha nem tudod konkrétan megfogalmazni, hogy kiknek szeretnél értéket adni (azaz értékesíteni), illetve nekik milyen jellemzőik vannak, akkor óriási bajban vagy. Bárki is legyen a célcsoportod, ismerd meg a lehető legjobban őket, hogy mire van szükségük, milyen problémáik/vágyaik vannak, amire Te megoldást tudsz nyújtani.

Hol is vannak, akiknek szól…?

A következő a sorban az, hogy tisztába kerülj azzal, hol találod meg a célcsoportodat. Ez is egy másik homályos folt sok esetben a vállalkozók számára. Tedd fel magadnak a kérdést: hol fordulnak meg leginkább a Te potenciális vevőid? Milyen csatornákat használnak az interneten? Videót néznek szívesen vagy inkább cikkeket olvasnak? Igen, ehhez piackutatás szükséges.  Ha Te abba a csoportba tartozol, aki azt gondolja, hogy nem akar piackutatással foglalkozni, mert az emberek utálják, ha kérdezik őket, akkor itt az idő másként gondolni erre a témára. Tegyél meg mindent azért, hogy ki tudd szolgálni a vásárlóidat a lehető legmagasabb szinten. Ehhez pedig nélkülözhetetlen tudnod, hogy hol éred el őket.

Mi köze a problémákhoz?

Milyen problémát oldasz meg? Tudsz erre konkrét választ adni? Ha nem, akkor sürgősen változtass ezen. Ha egy vállalkozás nem tud problémát megoldani, vagy nem is tudja, hogy milyen problémát old meg, akkor hamar a csőd szélére tudja sodorni a vállalkozói élet. Miért? Mi emberek, 3-szor erősebben reagálunk arra, ha problémánk van. Gondolkozz napi szinten azon, hogy milyen konkrét problémát, problémákat tud a vállalkozásod megoldani!

Kommunikáció és online marketing stratégia

Végül pedig jöjjön a kommunikáció. Ha az online megjelenéseddel pénzt is szeretnél keresni, akkor muszáj úgy kommunikálnod a célcsoportodnak, hogy felfigyeljenek Rád. Mivel jelenleg már hatalmas mennyiségű információtömeg verseng az emberek figyelméért, az nyer, aki a megfelelő emberek (tehát akiket meghatározott célközönségként) figyelmét meg tudja nyerni.

Fontos: ha nem tudsz a célpiacod felé megfelelően kommunikálni, ha nem tudod a problémájukat megoldani, akkor nem fogsz tudni nekik értékesíteni sem. Vállalkozóként szükséges tudnunk értékesíteni, ez az első számú alapképességünk. Úgy értékesíteni, hogy közben értéket adunk, és tudjuk, hogy amink van, az nagyszerű hatással van az emberekre, könnyebbé, egészségesebbé, boldogabbá teszi az ő életüket.

 

Összefoglalva: Az online marketing stratégia összeállítása egy nagyobb falat.

Indulj el a fenti alaplépésekkel: tudd meg részletesen, hogy ki a célcsoportod, hol éred el őket, milyen problémájukat tudod megoldani, és hogyan tudsz feléjük kommunikálni. Ha ezzel megvagy, akkor válik igazán hosszútávon is stabillá vállalkozásod az online világban.

 

Remélem most már kicsit közelebb érzed magadhoz az online marketing stratégia témáját.

 

Te hogy állsz a vállalkozásod online megjelenésével?

Úgy érzed, szükséged van szakértői támogatásra a honlapod felépítéséhez vagy átalakításához?

A legjobb helyen vagy!

Csak egy kattintás és a honlapod, áruházad legfőbb feladatai egy csapásra megoldódnak:

***